Politika privatnosti - Alboomio

Politika privatnosti

ALBOOMIO

Na osnovu Zakona o zaštiti podataka o ličnosti[1], TRGOVINSKA RADNJA ALBOOMIO BEOGRAD iz Beograda-Zemun,Živka Petrovića broj 11, matični broj: 65660512, PIB:111782844dana 24.12.2019. godine, donosi sledeću:

                                                                                POLITIKU PRIVATNOSTI

1.       UVODNE ODREDBE

 

1.1. Ovim aktom (u daljem tekstu Politika privatnosti) korisnici se informišu o tome koji lični podaci se prikupljaju od strane aplikacije rukovaoca pod nazivom ALBOOMIO svrha i osnov njihove obrade, dužina čuvanja podataka, pouke o pravima korisnik aaplikacije, procedure u slučaju incidenata, kao i saglasnost korisnika da aplikacija može prikupljati, obrađivati i čuvati njihove lične podatke, kako je dalje u tekstu propisano.

1.2. Aplikacija koristi podatke korisnika u skladu sa ovom Politikom privatnosti, i obavezuje se da će čuvati privatnost svih korisnika, da će prikupljati samo neophodne, osnovne podatke o korisnicima, odnosno podatke neophodne za poslovanje servisa, ispunjavanje ugovorenih obaveza, informisanje korisnika, u skladu sa dobrim poslovnim običajima i u cilju pružanja kvalitetne usluge, sve u skladu sa Politikom privatnosti.

1.3. Kreiranjem naloga na aplikaciji korisnik izjavljuje da je pročitao, razumeo i prihvatio ovu Politiku privatnosti, odnosno da se saglasio sa prikupljanjem, obradom i dužinom čuvanja podataka na način kako je Politikom privatnosti propisano.

Korisnik izjavljuje da je pre prihvata Politike privatnosti, pročitao, razumeo i prihvatio uslove iz dokumenta uslovi korišćenja koji se mogu pronaći na https://alboomio.rs/page/1/op%C5%A1ti-uslovi-kori%C5%A1%C4%87enja  (u daljem tekstu: Uslovi korišćenja)

1.4. Aplikacija pod nazivom Alboomio je u vlasništvu i pod kontrolom preduzetnika MARKO NEDIĆ PR TRGOVINSKA RADNJA ALBOOMIO BEOGRAD iz Beograda-Zemun, Živka Petrovića broj 11, matični broj: 65660512, PIB:111782844(u daljem tekstu: Rukovalac)

1.5. Politika privatnosti je sačinjena u skladu sa pravilima predviđenim Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti Republike Srbije, a na sve što nije regulisano Politikom privatnosti, primenjivaće se pravila ovog dokumenta, pri čemu u slučaju različitih rešenja odredbe Zakona o zaštiti podataka o ličnosti Republike Srbije imaju prednost.

1.6. Ova politika privatnosti usklađena je sa Uslovima korišćenja Rukovaoca kao i sa opštim zahtevima, preporukama, ograničenjima propisanim od strane Banca intesa AD, Beograd, koja predstavljaju Standarde koje treba da zadovolji Rukovalac u cilju korišćenja kartica u e-commerce transakcijama.

 

 

2.        ZNAČENJE POJMOVA

 

2.1. Termini koji su korišćeni u ovoj Politici privatnosti imaju sledeća značenja:

 

·         RUKOVALAC – preduzetnik iz člana 1.5, koji obrađuje podatke o ličnosti;

 

·         USLUGA IZRADE ALBUMA SA FOTOGRAFIJAMA – usluga izrade i dostave na kućnu adresu poručenog albuma sa odabranim fotografijama (u daljem tekstu: Usluga);

·         KORISNIK – lice koje koristi Uslugu odnosno lice koji je izvršilo porudžbinu Usluge i u te svrhe stavilo aplikaciji na raspolaganje odabrane fotografije iz privatne galerija sa mobilnog telefona/profila na facebook.com-u/profila na instagram.com-u (u daljem tekstu: Korisnikili Korisnik usluge);

·         KORISNIK APLIKACIJE – lice koje je preuzelo aplikaciju ali još uvek nije Korisnik (u daljem tekstu: Korisnik aplikacije);

·         ZAKON - Zakon o zaštiti podataka o ličnosti Republike Srbije (Službeni glasnik RS broj 87 od 13. novembra 2018) (u daljem tekstu: Zakon);

·         GDPR - Opšta uredba o zaštiti podataka Evropske Unije (2016/679);

·         PRISTANAK je svako dobrovoljno, određeno, informisano i nedvosmisleno izražavanje volje Korisnika/Korisnika aplikacije, kojim on izjavom ili jasnom potvrdnom radnjom, daje pristanak za obradu podataka o ličnosti koji se na njega odnose;

·         PODATAK O LIČNOSTI je svaki podatak koji se odnosi na fizičko lice čiji je identitet određen ili odrediv, neposredno ili posredno, posebno na osnovu oznake identiteta, kao što je ime i identifikacioni broj, podataka o lokaciji, identifikatora u elektronskim komunikacionim mrežama ili jednog, odnosno više obeležja njegovog fizičkog, fiziološkog, genetskog, mentalnog, ekonomskog, kulturnog i društvenog identiteta;

·         OBRADA PODATAKA O LIČNOSTI je svaka radnja ili skup radnji koje se vrše automatizovano ili neautomatizovano sa podacima o ličnosti Korisnika/Korisnika aplikacije, kao što su prikupljanje, beleženje, razvrstavanje, grupisanje, odnosno strukturisanje, pohranjivanje, upodobljavanje ili menjanje, otkrivanje, uvid, upotreba, otkrivanje prenosom, odnosno dostavljanje, umnožavanje, širenje ili na drugi način činjenje dostupnim, upoređivanje, ograničavanje, brisanje ili uništavanje;

·         OBRAĐIVAČ je fizičko ili pravno lice, angažovano od strane Rukovaoca da u njegovo ime i za njegov račun obrađuje podatke o ličnostiKorisnika/Korisnika aplikacije;

·         TREĆE LICE je fizičko ili pravno lice, odnosno organ vlasti, koji nije Korisnik, Korisnik aplikacije, Rukovalac ili Obrađivač, kao ni lice koje je ovlašćeno da obrađuje podatke o ličnosti pod neposrednim nadzorom Rukovaoca ili Obrađivača;

·         NADLEŽNI ORGANI su organi vlasti koji su nadležni za sprečavanje, istragu i otkrivanje krivičnih dela, kao i gonjenje učinilaca krivičnih dela ili izvršenje krivičnih sankcija, uključujući i zaštitu i sprečavanje pretnji javnoj i nacionalnoj bezbednosti, kao i pravno lice koje je za vršenje prethodno nabrojanih poslova ovlašćeno zakonom;

·         POVERENIK ili NADZORNI ORGAN je nezavisan i samostalni organ vlasti ustanovljen na osnovu Zakona, koji je nadležan za nadzor nad sprovođenjem Zakona i obavljanje drugih poslova propisanih Zakonom.

 

 

3.       RUKOVALAC PODACIMA

 

3.1. Rukovalac  podacima je preduzetnik, bliže definisan članom 2.1. tačka 1, sa kontakt podacima kao u članu 15.

3.2. Preduzetnik iz člana 3.1. u svojstvu rukovaoca odgovara za podatke o ličnosti prikupljene od Korisnika/Korisnika aplikacije, na način i u obimu kako je ovim aktomi Zakonom predviđeno.

3.3. Rukovalac preduzima potrebne tehničke, organizacione i kadrovske mere kako bi obezbedio da se obrada vrši u skladu sa Zakonom i kako bi bio u mogućnosti to da predoči Korisnicima/Korisnicima  aplikacije, uzimajući u obzir prirodu, obim, okolnosti i svrhu obrade, kao i verovatnoću nastupanja rizika i nivo rizika za prava i slobode Korisnika/Korisnika aplikacije.

3.4. Podatak o tome ko od zaposlenih ili na drugi način angažovanih kod Rukovaoca ima pristup podacima o ličnosti, i ko je njihov administrator sadržani su u Evidenciji aktivnosti obrade iz člana 13.

 

4.       PODACI KORISNIKAKOJI SE PRIKUPLJAJU I OBRAĐUJU

 

4.1. U cilju ispunjavanja prava i obaveza ustanovljenih Uslovima korišćenja usluge poručivanja albuma sa fotografijama(u daljem tekstu: Uslovi korišćenja),kao i u cilju poštovanja zakonskih obaveza, legitimnih interesa i razloga unapređenja, efikasnijeg i zakonitog rada Rukovaoca ili na osnovu datog pristanka Korisnika/Korisnika aplikacijekoji je dalje u tekstu detaljno objašnjen, Rukovalac prikuplja i obrađuje podatke o ličnosti Korisnika/Korisnika aplikacije.

 

4.2. Rukovalac prikuplja i obrađuje sledeće podatke Korisnika:

-email adresa;

-lozinka;

-ime i prezime;

-ulica i broj stana dostave;

-odabrane fotografije iz privatne galerije/facebook.com galerije/instagram.com galerije.

 

4.3.Rukovalac prikuplja i obrađuje sledeće podatke Korisnika aplikacije:

 

-email adresa;

-lozinka;

-odabrane fotografije iz privatne galerije/facebook.com galerije/instagram.com galerije.

 

4.4.Posebne kategorije podataka o ličnosti

4.4.1.Rukovalac ne vrši obradu podataka koji se tiču rasnog ili etničkog porekla, političkog mišljenja, filozofskog uverenja, kao i obradu genetskih podataka, biometrijskih podataka u cilju jedinstvene identifikacije lica, podataka o seksualnom životu ili seksualnoj orijentaciji fizičkog lica.

 

4.5.Podaci pribavljeni od internet pretraživača posetilaca vebsajta – Cookies (Kolačići)

 

4.5.1.Rukovalac pribavlja podatak posetilaca vebsajta i to statistički Kolačić (Cookie) pod nazivom _utma vrste HTTP cookie čiji je snabdevač aplikacija Alboomio, a koji je korišćen od strane Google Analytics-a cilju unapređenja aplikacije i pružanja kvalitetnije usluge Korisnicima/Korisnicima aplikacije.

4.5.2.Podatak iz člana 4.4.1. se koristi u svrhe prikupljanja podataka o broju poseta od strane Korisnika aplikacije/Korisnika, kao i datuma njihove prve i poslednje posete aplikaciji, i čuva se dve godine.

5.       SVRHA I OSNOV OBRADE

 

5.1. Podatke iz člana 4, Rukovalac obrađuje:

 

·         na osnovu potrebe za ostvarivanjem ugovornih prava i obaveza između Rukovaoca i Korisnika iz Uslova korišćenja, kako je Uslovima korišćenjai Zakonom propisano, u smislu člana 12, stav 1, tačka 2Zakona;

·         na osnovu potrebe za ostvarivanjem legitimnih interesa Rukovaoca, u smislu člana 12, stava 1, tačke 6 Zakona;

·         na osnovu zakonske obaveze Rukovaoca u smislu člana 12, stav 1, tačka 3 Zakona;

·         na osnovu pristanka datog od strane Korisnika/Korisnika aplikacije, koji može imati zasebnu formu ili biti integrisan u ovuPolitiku privatnosti čijim prihvatanjem se saglasnost ima smatrati datom, u smislu člana 12, stav 1, tačka 1 Zakona;

·         po drugim Zakonom predviđenim uslovima prema kojima je Rukovalacobavezan da prikuplja, skladišti i obrađuje podatke Korisnika/Korisnika aplikacije.

 

5.2. Obradu podataka iz člana 4 Rukovalac vrši u sledeće svrhe:

 

·         Ispunjavanja ugovornih obaveza Rukovaoca i Korisnika;

·         Radi ispunjavanja zakonskih obaveza Rukovaoca;

·         U druge svrhe za koje je dat pristanak Korisnika/Korisnika aplikacije, osim ukoliko je pristanak povučen u skladu sa Zakonom i ovom Politikom privatnosti;

·         U druge svrhe u skladu sa Zakonom.

 

5.3. Obrada u druge svrhe

 

5.3.1.        Ako obrada u svrhu koja je različita od svrhe za koju su podaci prikupljeni nije zasnovana na zakonu ili na pristanku lica na koje se podaci odnose, Rukovalac, uz poštovanje adekvatnih bezbednosnih mera, vrši procenu da li je ta druga svrha obrade u skladu sa svrhom obrade za koju su podaci prikupljeni, pri čemu posebno uzima u obzir:

 

·         da li postoji veza između svrhe za koju su podaci prikupljeni i druge svrhe nameravane obrade;

·         okolnosti u kojima su podaci prikupljeni, uključujući i odnos između Rukovaoca i Korisnika/Korisnika aplikacije;

·         prirodu podataka;

·         moguće posledice dalje obrade za Korisnika/Korisnika aplikacije.

 

5.4. Rukovalac je dužan da stalnom primenom odgovarajućih tehničkih, organizacionih i kadrovskih mera obezbedi da se uvek obrađuju samo oni podaci o ličnosti koji su neophodni za ostvarivanje svake pojedinačne svrhe obrade, što se primenjuje u odnosu na broj prikupljenih podataka, obim njihove obrade, rok njihovog pohranjivanja i njihovu dostupnost.

5.5. Vezano za korišćenje kontakata Korisnika u svrhe marketinga, Korisnici imaju mogućnosti neprihvatanja takvog korišćenja, sve u skladu sa politikom privatnosti.

5.6.  

 

6.       PRISTANAK

 

6.1. Pristanak dat od strane Korisnika/Korisnika aplikacije može biti u zasebnoj formi ili integrisan u Politiku privatnosti kao celinu, na način da čini njen poseban deo, označen članom 6, sa jasnim i istaknutim naslovom „Pristanak“, a sadržina istog je u okviru predmetnog člana opisana informisano, transparentno, razumljivo, dostupno, upotrebom jasnih i jednostavnih reči na način propisan Zakonom.

 

6.2. Korisnik/Korisnik aplikacijenije uslovljen davanjem pristanka da bi mu bila omogućena usluga ili deo usluge za koju pristanak nije neophodan da bi ista mogla biti obavljena te se isti ima smatrati dobrovoljnim, osim ako bez obrade za koju se pristanak traži nije moguće omogućiti Korisniku/Korisniku aplikacijeda ostvari svoje pravo.

 

6.3. Korisnik/Korisnik aplikacije ima pravo da opozove pristanak u svakom trenutku. Opoziv pristanka ne utiče na dopuštenost obrade koja je vršena na osnovu pristanka pre opoziva. Pre davanja pristanka lice na koje se podaci odnose mora biti obavešteno o pravu na opoziv, kao i dejstvu opoziva. Opozivanje pristanka mora biti jednostavno, kao i davanje pristanka.

 

6.4. Korisnik/Korisnik aplikacijeima pravo da opozove pristanak za obradu koja se bazira isključivo na pristanku kao osnovu, u svakom trenutku, s tim što opoziv pristanka ne utiče na dopuštenost obrade koja je vršena na osnovu pristanka pre opoziva učinjenog pismenim obaveštavanjem Rukovaoca.

 

6.5. Pristanak iz člana 6.1. može biti dat i u elektronskoj formi na način što će Korisnici/Korisnici aplikacije prilikom korišćenja aplikacije imati priliku da pročitaju tekst pristanka i u skladu sa članom 6 odluče da li isti da prihvate ili ne, klikom na određeno polje.

 

7.       PRAVA KORISNIKA PO OSNOVU ZAŠTITE PODATAKA O LIČNOSTI

 

7.1. Pravo da budu informisani i pravo na pristup informacijama:

 

7.1.1.        Rukovalac je obavezan da na sažet, transparentan, razumljiv i lako dostupan način, korišćenjem jasnih i jednostavnih reči, na zahtev Korisnika/Korisnika aplikacije istom pruži sledeće informacije o:

·         identitetu i kontakt podacima Rukovaoca i zaposlenog ili na drugi način angažovanog lica kod Rukovaoca koji je nadležan za obradu;

·         svrsi nameravane obrade i pravnom osnovu za obradu;

·         postojanju legitimnog interesa Rukovaoca ili treće strane, ako je osnov obrade legitimni interes;

·         primaocu, odnosno grupi primalaca podataka o ličnosti, ako oni postoje;

·         činjenici da Rukovalac namerava da iznese podatke o ličnosti u drugu državu ili međunarodnu organizaciju;

·         roku čuvanja podataka o ličnosti ili, ako to nije moguće, o kriterijumima za njegovo određivanje;

·         postojanju prava da se od Rukovaoca zahteva pristup, ispravka ili brisanje njegovih podataka o ličnosti, odnosno postojanju prava na ograničenje obrade, prava na prigovor, kao i prava na prenosivost podataka;

·         postojanju prava na opoziv pristanka u bilo koje vreme, kao i o tome da opoziv pristanka ne utiče na dopuštenost obrade na osnovu pristanka pre opoziva;

·         pravu da se podnese pritužba Povereniku;

·         tome da li je davanje podataka o ličnosti zakonska ili ugovorna obaveza ili je davanje podataka neophodan uslov za zaključenje ugovora, kao i o tome da li lice na koje se podaci odnose ima obavezu da da podatke o svojoj ličnosti i o mogućim posledicama ako se podaci ne daju;

·         postojanju automatizovanog donošenja odluka, uključujući profilisanje, ukoliko Rukovalac vrši takvu obradu.

 

7.1.2.        Na zahtev iz člana 7.1.1. Rukovalac mora odgovoriti u roku od 30 dana, s tim što taj rok može biti produžen za još 60 dana ako je to neophodno, uzimajući u obzir složenost i broj zahteva. O produženju roka i razlozima za to produženje Rukovalac je dužan da obavesti Korisnika/Korisnika aplikacijeu roku od 30 dana od dana prijema zahteva, a ako je Korisnik/Korisnik aplikacijepodneo zahtev elektronskim putem, informacija se mora pružiti elektronskim putem ako je to moguće.

 

7.2.   Pravo na ispravku i dopunu

 

7.2.1.        Korisnik/Korisnik aplikacijeima pravo da se njegovi netačni podaci o ličnosti isprave ukoliko je moguće bez odlaganja. U zavisnosti od svrhe obrade,Korisnik/Korisnik aplikacije ima pravo da svoje nepotpune podatke o ličnosti dopuni, što uključuje i davanje dodatne izjave.

7.2.2.        Ukoliko je moguće ispravku izvršiti korekcijom, brisanjem i unosom drugačijih podataka od strane Korisnika/Korisnika aplikacijeisti će ispravku iz člana 7.2.1. izvršiti sam.

7.2.3.        Ukoliko Korisnik/Korisnik aplikacijenije u mogućnosti da ispravku i dopunu izvrši na način iz člana 7.2.2. obratiće se sa zahtevom Rukovaocu.

 

7.3. Pravo na brisanje

 

7.3.1.        Ukoliko su ispunjeni zakonski uslovi, Rukovalac je dužan da na zahtev Korisnika/Korisnika aplikacijebez nepotrebnog odlaganja lične podatke iz člana 4, izbriše u sledećim slučajevima:

·         podaci o ličnosti više nisu neophodni za ostvarivanje svrhe zbog koje su prikupljeni ili na drugi način obrađivani;

·         Korisnik/Korisnik aplikacijeje opozvao pristanak na osnovu kojeg se obrada vršila, u skladu sa Zakonom, a nema drugog pravnog osnova za obradu;

·         Korisnik/Korisnik aplikacijeje podneo prigovor na obradu u skladu sa Zakonom, a nema drugog pravnog osnova za obradu koji preteže nad legitimnim interesom, pravom ili slobodom lica na koje se podaci odnose;

·         podaci o ličnosti su nezakonito obrađivani;

·         podaci o ličnosti moraju biti izbrisani u cilju izvršenja zakonskih obaveza Rukovaoca;

·         podaci o ličnosti su prikupljeni u vezi sa korišćenjem usluga informacionog društva u smislu Zakona.

 

7.4. Pravo na ograničavanje obrade

 

7.4.1.        Korisnici/Korisnici aplikacije imaju pravo da od Rukovaoca traže ograničavanje obrade podataka koji se na njih odnose, ukoliko je obrada nezakonita, ukoliko se ukazuje na netačnost podataka ukoliko je podnet prigovor na obradu u skladu sa Zakonom, kao i iz drugih zakonskih razloga.

 

 

7.5. Pravo na prigovor

 

7.5.1.        U zavisnosti od konkretnog slučaja i ukoliko smatra da je to opravdano Korisnik/Korisnik aplikacije ima pravo da u svakom trenutku podnese Rukovaocu prigovor na obradu njegovih podataka o ličnosti koja se vrši po osnovu pristanka, a Rukovalac je dužan da prekine sa obradom podataka Korisnika/Korisnika aplikacijekoji je podneo prigovor.

7.5.2.        Rukovalac nije dužan da prekine obradu na način iz člana 7.5.1. ukoliko je predočio Korisniku/Korisniku aplikacije da postoje zakonski razlozi za obradu koji pretežu nad interesima, pravima ili slobodama tog Korisnika/Korisnika aplikacijeili su u vezi sa podnošenjem, ostvarivanjem ili odbranom pravnih zahteva.

 

 

8.       SKLADIŠTENJE PODATAKA O LIČNOSTI KORISNIKA

 

8.1. Podaci o ličnosti Korisnika i Korisnika aplikacijenavedeni u članu 4, biće skladišteni na  serveru kod lica Optima Apps BGD d.o.o.,Deset Avijatičara 15/23, Zvezdara, Beograd.

Podaci Korisnika/Korisnika aplikacije prikupljeni preko aplikacije Rukovaoca pod nazivom Alboomio obezbeđeni su backup, SSL .

8.2. U slučaju promene lokacije za skladištenja podataka iz člana 8.1., Rukovalac će izvršiti izmenu i dopunu Politike privatnosti i kao i istaći izmenjenu i dopunjenu verziju na aplikaciji.

8.3. Podaci o lokaciji za svaki pojedinačni podatak nalaze se u evidenciji aktivnosti obrade iz člana 13 koja se vodi i ažurira u elektronskoj formi.

 

 

9.       PRISTUP PODACIMA OD STRANE TREĆIH LICA / OBRAĐIVAČI PODATAKA O LIČNOSTI

 

9.1. Rukovalac je ovlašćen da za potrebe ispunjavanja obaveza iz Uslova korišćenja, obavljanja platnih transakcija, zakonskih obaveza, održavanja servisa, unapređenja njegovog rada, koristi usluge knjigovodstvenih agencija, programera, IT konsultanata i drugih spoljnih i internih saradnika, za čiji rad i rezultate odgovara u skladu sa Zakonom.

9.2. Obrađivači za svaki konkretan podatak, označeni su u evidenciji aktivnosti obrade iz člana 13.

9.3. Rukovalac garantuje da će Obrađivač primeniti potrebne tehničke, organizacione i kadrovske mere, tako da se obrada vrši u skladu sa Zakonom i da se obezbede adekvatna zaštita podataka o ličnosti Korisnika/Korisnika aplikacije.

9.4. U svrhu obezbeđivanja uslova iz člana 9.3. Rukovalac i Obrađivač mogu zaključiti ugovor o obradi podataka, koji će biti sastavni ili prateći deo osnovnog ugovora, i koji ugovor će između ostalog imati sve potrebne elemente predviđene Zakonom.

9.5. U slučaju reklamacije propisane Uslovima korišćenja, Rukovalac ima pravo da na zahtev Banke u što kraćem roku dostavi podatke o reklamiranoj transakciji od strane Korisnika, odnosno njegove banke izdavaoca platne kartice

 

10.   BEZBEDNOST PODATAKA

 

10.1.                      Prilikom procene potrebnog nivoa uspostavljene bezbednosti podataka o ličnosti Rukovalac uzima u obzir i prati nivo tehnoloških dostignuća kao i troškove njihove primene, zatim prirodu, obim, okolnosti i svrhu obrade podataka  i na osnovu tih parametara procenjuje verovatnoću nastupanja rizika, odnosno potencijalnog nivoa rizika za prava i slobode Korisnika/Korisnika aplikacije.

10.2.                      U odnosu na okolnosti iz člana 10.1. Rukovalac sprovodi odgovarajuće tehničke, organizacione i kadrovske mere kako bi dostigla potreban nivo organizacione u odnosu na rizik.

10.3.                      Prilikom slanja podataka Obrađivačima Rukovalac je dužan da obezbedi siguran komunikacioni kanal kojim podaci putuju, kao i da se uveri da su podaci sigurno skladišteni uz obezbebeđene adekvatne sigurnosne standarde.

10.4.                      Opis organizacione i tehničke bezbednosti za svaki pojedničani podatak iz člana 4, sadržan je u evidenciji aktivnosti obrade iz člana 13.

10.5.                      Svi podaci o korisnicima se strogo čuvaju i dostupni su samo angažovanim licima Rukovaoca kojima su ti podaci nužni za obavljanje posla, a Rukovalac je odgovoran za poštovanje načela zaštite privatnosti, u skladu sa Politikom privatnosti.

10.6.                      Lični i adresni podaci Korisnika koji se predočavaju Rukovaocu prilikom procesa kupovine smatraju se poslovnom tajnom, a Rukovaocu je zabranjeno prodavanje, naručivanje, obezbeđivanje illi razmena Korisnikovog imena ili informacija o platnoj kartici u bilo kojoj formi trećoj strani, sem ako to nije Banka ili nadležni državni organi.

10.7.                      Kada je u pitanju bezbednost poverljivih podataka Korisnika prilikom plaćanja platnim karticama, kako je Uslovima korišćenja predviđeno, Rukovalac vodi računa o bezbednosti u skladu sa Standardima Banca intesa AD, Beograd (dalje: Banka) i Uputstvima za korišćenje e-commerce usluge od strane Banke.

10.8.                      Rukovalac vrši zaštitu iz člana 10.5.  na način što se prilikom unošenja podataka o platnoj kartici, poverljive informacija se prenose putem javne mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi upotrebom SSL protokola i PKI sistema, kao trenutno najsavremenije kriptografske tehnologije, dok sigurnost podataka prilikom kupovine, garantuje procesor platnih kartica, Banca Intesa ad, Beograd, pa se tako kompletni proces naplate obavlja na stranicama banke. Niti jednog trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni Rukovaocu.

 

 

11.   POSTUPAK U SLUČAJU UGROŽENOSTI ZAŠTITE PODATAKA

 

11.1.                      Ukoliko dođe do ugroženosti podataka iz člana 4, bezbednosti iz člana 10, Rukovalac će preduzeti sve neophodne mere obaveštavanja i zaštite predviđene Zakonom, uključujući obaveštavanje nadležnog Nadzornog organa, kao i Korisnike/Korisnike aplikacije ukoliko su ispunjeni uslovi iz Politike privatnosti i Zakona.

11.2.                      U slučaju povrede podataka Rukovalac je dužan da o povredi prava na zaštitu podataka o ličnosti koja može da proizvede rizik po prava Korisnika/Korisnika aplikacije obavesti Nadzorni organ bez nepotrebnog odlaganja, ili najkasnije u roku od 72 časa od saznanja za povredu. U slučaju nepostupanja u predmetnom roku Rukovalac će obrazložiti razloge za kašnjenje.

11.3.                      Obaveštenje Rukovaoca Nadzornom organu iz člana 11.2. mora da sadrži najmanje sledeće informacije:

·         opis prirode povrede prava na zaštitu podataka o ličnosti, uključujući vrste podataka i približan broj Korisnika/Korisnika aplikacijena koja se podaci te vrste odnose, kao i približan broj podataka o ličnosti čija je bezbednost povređena;

·         ime i kontakt podatke lica od koga se mogu dobiti podaci o povredi;

·         opis mogućih posledica povrede;

·         opis mera koje je Rukovalac preduzeo ili čije je preduzimanje predloženo u vezi sa povredom, uključujući i mere koje su preduzete u cilju umanjenja štetnih posledica.

11.4.                      U slučaju povrede prava na zaštitu podataka o ličnosti, Rukovalac je dužan da o povredi podataka o ličnosti koja može da proizvede rizik po prava i slobode fizičkih lica obavesti Korisnike/Korisnike aplikacije.

11.5.                      Obaveštenje Korisniku/Korisniku aplikacijeiz člana 11.4. mora na jasan i razumljiv način da opiše prirodu podataka i navede informacije iz člana 11.3.

11.6.                      Rukovalac nije dužan da obavesti Korisnike/Korisnike aplikacijeu situaciji iz člana 11.4. ukoliko:

 

·         je preduzeo odgovarajuće tehničkei organizacione mere zaštite u odnosu na podatke o ličnosti čija je bezbednost povređena;

·         je naknadno preduzeo mere kojima je obezbedio da povreda podataka o ličnosti sa visokim rizikom za prava i slobode lica na koje se podaci odnose više ne može da proizvede posledice za to lice;

·         bi obaveštavanje lica na koje se podaci odnose predstavljalo nesrazmeran utrošak vremena i sredstava, u kom slučaju Rukovalac je dužan da putem javnog obaveštavanja ili na drugi delotvoran način obezbedi pružanje obaveštenja licu na koje se podaci odnose.

 

12.   VREME ČUVANJA PODATAKA I NJIHOVO BRISANJE

 

12.1.                      Podaci iz člana 4, čuvaju su u skladu sa informacijama koje su dostupne u evidenciji obrade podataka o ličnosti Korisnika/Korisnika aplikacijeiz člana 13, kao posebnom dokumentu koji vodi i ažurira Rukovalac.

12.2.                      Podaci iz člana 4 čuvaju se onoliko dugo koliko je to potrebno za svrhu za koju se obrađuju.

 

13.   EVIDENCIJA AKTIVNOSTI OBRADE LIČNIH PODATAKA KORISNIKA KOD RUKOVAOCA

 

13.1.                      Rukovalac vodi evidenciju radnji obrade podataka o ličnosti Korisnika i Korisnika aplikacije, iz člana 4 ovePolitike privatnosti.

13.2.                      Evidencija se pored naziva i poslovnih podataka Rukovaoca, sastoji iz sledećih informacija: kategorija lica čiji se podaci obrađuju, kategorija podataka o ličnosti, svrha obrade, trećim licima kojima su podaci otkriveni, dužini čuvanja podataka, opis mera zaštite, formi u kojoj se podaci čuvaju.

13.3.                      Evidencija iz člana 13.1. vodi se u elektronskom obliku i čuva se trajno, u skladu sa Zakonom.

 

14.   POVERENIK / NADZORNI ORGAN

 

14.1.                      Nadzorni organ za zaštitu podataka o ličnosti u Republici Srbiji je Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Republike Srbije. Organu se možete obratiti na adresi Bulevar kralja Aleksandra 15, 11000 Beograd, Republika Srbija, mejlom na office@poverenik.rs ili telefonom na +381 11 3408 900.

14.2.                      Rukovalac sarađuje sa Poverenikom u vršenju njegovih ovlašćenja, u skladu sa obavezama propisanim Zakonom.

 

15.   KONTAKT PODACI RUKOVAOCA

 

15.1.                      U slučaju potrebe za tumačenjem odredbi Politike privatnosti, ostvarivanja pravaKorisnika/Korisnika aplikacijeiz člana 4, kao i drugih Zakonom predviđenih pitanja, Korisnici/Korisnici aplikacijese mogu obratiti Rukovaocu na sledeće kontakt podatke:

 

·         Poslovno ime Rukovaoca:TRGOVINSKA RADNJA ALBOOMIO BEOGRAD;

·         Adresa:Živka Petrovića broj 11, Beograd-Zemun;

·         Email Rukovaoca:office@alboomio.rs;

          Telefon Rukovaoca: +381 64 5669 457;

           Radno vreme: 07-18h.

 

16.   ZAVRŠNE ODREDBE

 

16.1.                      Prihvatom Uslova korišćenja, Korisnik potvrđuje da prihvata Politiku privatnosti, da je istu pročitao i razumeo, kao i da je saglasan sa osnovima i svrhama obrade podataka, kako je ovim dokumentom propisano.

16.2.                      Sve promene Politike privatnosti biće javno dostupne na za to predviđenom mestu na aplikaciji Rukovaoca, o čemu će Korisnici/Korisnici aplikacijebiti obavešteniputem istih sredstava komunikacija, na način da će im biti omogućeno da pročitaju novi dokument.

 

 

17.   PRAVO KOJE SE PRIMENJUJE I SUDSKA NADLEŽNOST

 

17.1.                      Materijalno pravo koje se primenjuje na obradu podataka o ličnosti Korisnika/Korisnika aplikacije, a u vezi obrade od strane Rukovaoca je pravo Republike Srbije, Zakon o zaštiti podataka o ličnosti kao i GDPR gde je primenljivo.

17.2.                      Za upravne i sudske postupke, mesno su nadležni organi i nadležni sudovi Republike Srbije u skladu sa pozitivnim zakonodavstvom ove države.

 

 

U Beogradu,                                                                                                                       za Rukovaoca:

12.12.2019. godine

 


[1] (“Sl. glasnik RS”, br. 87/2018)